Thursday, August 17, 2017

Luqman Hakim Bin Mohd Suhaimi

Hi semua..

Nama saya Luqman Hakim...

Saya lahir 28/05/2017 pd usia 34minggu... skrg Umur sy dah 2bln 19hr... Alhamdulillah.. lg 2 minggu mama sy dah nk kerja.. nnti sy tinggal dgn mama nanie... Doakn sy ok ya...

Kat bawah ni koleksi gambar sy sejak lahir sehingga gambar mlm td..

Masa lahir sy kecik sgt.. tgk lah baju sy pakai longgar...skrg Alhamdulillah Allah izinkn sy membesar dgn sihat. TERIMA KASIH ALLAH!!!

Mama sakit gigi

16/08/2017

Hari ni usia saya 2bulan 19hr...

Msma sakit gigi.. So hr ni abah yg mandikn saya...

Jeng...jeng...jeng...

Tgk hasilnya kat bawah yer...

Hensem kan saya...

Pandai abah sy mandikan... abah kata sempat sabun yg belakang ajer...hiuihi

Jadilah abah...

K, sy nk sambung tido..

Semoga mama cepat sihat... boleh hakim minum susu byk2...

Friday, July 21, 2017

Operation Yang Pertama

Alhamdulillah.. smlm 20/07/17 jam 4.00ptg angah selesai menjalani operation yg pertama... usus yg dijangkiti telahpun dibuang dan disambungkn.. doc bgtau sel kanser telahpun merebak ke belah kiri dan kanan hati, maka, hati xdpt dibelah dan dibuang...kelihatan tompok2 merah di organ2 lain, namun tidak banyak...

Ya Rabbi..Kau telah tunjukkan keajaiban kekuasaanMu ketika berlaku ektopik pada angah.. Maka kami yakin sesungguhnya kekuasaanMu mengatasi segalanya...

Sembuhkan ia, walau dimanapun ia merebak...sembuhkan ia Ya Allah.. Engkau sebaik2 penyembuh..

Gambar angah setelah pembedahan selesai...

Tuesday, July 18, 2017

Abah & angah

Angah dah macam abah dalam keluarga...

Angah dah macam anak sulong dalam keluarga... walaupun kami ada along, tapi along lebih kepada menjaga hal ehwal diri & keluarganya...

Angah amik berat kat adik2...

Angah tenang dalam apa2 situasi... sy secara peribadi byk mintak pendapat angah atau k.lang berbanding adik2 beradik yg lain... angah x garang, tapi nasihat dia padu...

Ya Allah, jadikan penyakitnya sebagai kifarah dosa nya... Ya Allah, kau sembuhkan penyakit angah..

Semoga operation esok berjalan lancar, kami mengharap diagnos doctor xtepat. Sbnrnye kanser angah boleh diubati...kanser angah bukan tahap 4, kanser angah boleh sembuh.. Kami mengharapkan keajaiban Mu Ya Allah...

Ya Allah, Kau panjangkan umur angah kami, Kau berikan kesihatan pada bonda kami... Kau satukan muafakat adik beradik kami...

Amiin Ya robbal 'Alamiin...

#esok angah akan dimasukkan ke wad. Lusa, Khamis 20/07/2017, operation utk membuang pangkal usus angah akan dijalankan... Semoga semuanya berjalan lancar dan dipermudakan... Kau jadikannya mudah Ya Allah kerana angah selalu memudahkan urusan kami adik beradik...

Amiin...

Friday, July 14, 2017

Kanser

Hari ini, 14 July 2017 saya mendapat perkhabaran berita sedih...

Kakak kesayangan saya Norhasima Ariffin, di diagnose dgn kanser usus besar tahap 4. Walaupun belum konfirm sepenuhnya, mendengar sahaja berita ini sungguh dunia ini terasa sungguh singkat dan gelap...

Berbagai ujian yg angah tempuhi... Allah tahu angah mampu, lalu angah diuji...

Kalau org berada ditempat angah, org xpasti apa reaksi, perasaan dan tindakan org dlm menghadapi ujian2 ini...

Diamanahkn untuk memberitahu emak akan berita ini, org dan mak menangis bersama2 masa org beritau berita ni kat mak... org peluk mak... xtau nk bg semangat mcmn sbb org pun xkuat semangat....

Esok penentuan...hanya mampu berdoa dan berharap, ia hanyalah mimpi ngeri buat kami sekeluarga...

Syahdu rasa bila teringat semalam angah dakap dan bersembang2 dgn hakim... jauh dosudut hati, berdoa semoga angah juga dikurniakan cahayamata sendiri... semoga Allah kabulkan permintaan kami...

Sesungguhnya maut itu pasti, cuma tarikhnya Allah rahsiakan.. siapa tahu mungkin sy pergi terlebih dahulu sebelum angah...

Semoga sakit angah sembuh sepenuhnya...dengan mukjizat dan kekuasaan Allah...

Amiin Ya Rabb...

Thursday, June 1, 2017

My precious Son

Alhamdulillah, 28/5/2017 bersamaan 2 ramadhan 1438 hijriah, lahirlah anakanda mama pada usia 34minggu 1 hari... Lahirnya pada hari ahad, jam 8.25pm secara pembedahan kecemasan. Adik memang xsabar nk keluar yer...

Sungguh ianya suatu pengalaman paling bermakna buat mama... melahirkan mu secara pembedahan, amat menakutkan mama pada permulaan.. tapi Alhamdulillah, Allah panjangkan usia kita berdua adik!!

Selepas bersalin, adik ditahan di nocu selama 2 hari kerana pernafasan adik yg agak laju, dan kemudian, adik dipindahkan kewad kanak2 (scn) pada hari kedua kelahiran adik... maafkan mama xdapat teman adik pada malam dari hari kelahiran adik sehingga malam 30/5... maafkan mama yea sayang...

Hari ini 1/6/2017, sudah genap 2hari satu malam mama temankan adik di wad ini... mama doakan adik cepat pandai menyusu dan boleh keluar wad sama2 dengan mama...

Ok, cukup setakat ini, nanti mama sambung di lain waktu ya....

Assalamualaikum...

Thursday, April 13, 2017

28 weeks

Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
Alhamdulillah...

Genap 28 minggu, genap 7 bulan dah adik... mama is xsabar nk tggu scan hari isnin... mama juga xsabar nk tggu adik keluar...

Adik tlg mama yer....
Adik mesti kuat...
Adik tlg mama naikkan uri..
Kita bekerjasama!!!

Hari2 mama doa uri mama naik.. dah genap 11hari mama kat wad.. nak kata mama bosan, xder la bosan sgt.. cuma mama rindu rumah...mama rindu nk jalan2 dgn abah... dan mama rindu abah...

Tapi, apapun takdir Allah, mama redha dik. Harapan mama, adik lahir dalam keadaan sihat dan sempurna...

Amiin...