Tuesday, October 27, 2009

Mutiara cinta.. ewah2..:p

Assalamualaikum,

Kali ini saya cuma ingin berkongsi bait2 kata indah yang saya baca dari blog GENTA RASA. Erm..kalau ada para isteri yang membaca surat cinta Ust Pahrol kepada isterinya, mesti rasa nak satu dari suami masing2..hehe..

Erm..saya?? saya belum menempuh alam tersebut lagi.. Jom layann..



"Tidak akan diketahui kecintaan seseorang sehingga tiba saat berpisah. Tidak diketahui kesabaran seseorang sehingga tiba masanya dia patut marah."

"Dan tidak diketahui keberanian seseorang sehingga tiba waktu berperang. Demikan kata pendita. Benar, cinta yang lama (setelah usia perkahwinan meningkat) hanya akan bergetar semula bila berpisah."

"Perpisahan yang sekali-sekala akan menyuburkan percintaan. Tetapi jangan terlalu lama, justeru jika terlalu lama ia mengundang bahaya kerana ia boleh mengundang fitnah dan mampu menghakis setia."

"Jika sayangkan anak tangan-tangankan, mungkin sayangkan isteri perlu ditinggal-tinggalkan. Dan dalam kehidupan pejuang agama dahulu, kini dan akan datang, perpisahan memang sudah menjadi “mainan”."

"Walaupun, mungkin ada yang melihat perpisahan dikalangan suami isteri yang berkahwin itu satu yang memedihkan, tetapi ia sebenarnya baik untuk menyuburkan rasa cinta. Maksud saya bukan berpisah kerana bercerai tetapi berpisah kerana berjauhan oleh sesuatu urusan atau tugasan."

"Janganlah hendaknya kerana terlalu cinta isteri sehingga kita mengabaikan cinta Allah."

Berbicara dari jauh kekadang lebih mendekatkan. Benar sekali kata pepatah, “jauh-jauh berbau bunga.” Ingat, cinta kadangkala menjadi lebih subur dikejauhan berbanding berdekatan.

nak sambung melayan??surat cinta tuh ada kat link bwh cni :
sila ke http://genta-rasa.com/2009/10/26/menikmati-pelangi-cinta/

Selamat membaca! dan selamat mencuba..
boleh juga diubah suai buat suami masing..hehe..

untuk pakwe??
erm..tak payah la ye..belum jadi suami lagi..

~za~

3 comments:

pali said...

ewah2~. nota hati seorang lelaki karangan ustaz pahrol , sudah baca? :D

Za's said...

:p

baca doh..best2!
siap promote kat kwn2..:D

syaza said...

i like it!!!