Tuesday, October 21, 2014

Family gathering

Setelah hampir 2 minggu saya di tinggalkan oleh en.suami..(kerana berkursus selama 2 bulan yer...)

Angah saya pun mewajibkan saya menyertainya membawa anaknya n anak2 menakan ke zoo negara..

Katanya mahu melihat panda...

Hehe....

Bukanlah semata2 zoo yang saya ingin pergi. Tetapi sy rindukan keletah anak-anak menakan saya.. 12 org shaja pun.. saya rindukan merekaaaaa... dan cerita2 mereka...

Masih mengingati dialog mereka;

Scene 1

Mak ndak: "muaz, blh mak ndak charge tepon? Bateri nak abes tu.."
Muaz: "ala, nantilah...muaz tgh install game. Baru sikit je muaz install"
Mak ndak: (mata bulat, tangan di pipu, mulit terlopong) mana tak nya, sudah 6 game muaz install 😰😰

Scene 2

Mak ndak nye baru belikan si sakinah set mainan doktor...

Kina: "mak ndak baring, kina nak cek mak ndak"

Mak ndak pun terus baring dan kina terus cek di perut mak ndak...

Mak ndak: "doktor, apa sakit saya doktor"

Kina: "ok, sy tahu dah. Dalam perut mak ndak ada baby..."

Mak ndak: (mata dibahu, tangan ke atas, mulut melopong lagi)😅😅

Scene 3

Siuasi semasa mak ndak dan pak ndak mengambil ahmad di rumah asuhan dek kerana umminya balik lambat.

Ahmad: "Hari ni ahmad nak tido dengan mak ndak la..."

Mak ndak: "tak boleh la sayang.. nanti pak ndak nak tido kat mana?"

Ahmad: "pak ndak tido la dgn ummi"

Mak ndak: (ternganga dan tak terkata)

Hanya mampu senyum...

Sesungguhnya mereka kanak-kanak syurga.....

................................

Owh ya, hampir saya terlupa...

Dek kerana bilangan pengunjung ke blog ini hampir tiada, saya memutuskan utk menjadikannya sebagai catatan harian...

Sehinggalah pihak gugel memberi notis ya...

Sehingga itu dahulu ya....

Nanti update percutian ke zoo pulak....

No comments: