Tuesday, September 2, 2008

Senyum saja, jangan ketawa~

cerita 1


Suami : Kenapa Sayang menangis?


Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad ending lah bang..


Suami : Buku apa?


Isteri: Buku bank abanglah..





cerita 2


adalah seorang lelaki datang ke sebuah rumahuntuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.


*budak : derma apa bang?


*lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adikada apa-apa untuk didermakan?


*budak : nanti kejap.saya ambilkan atuk saya.


*lelaki : ?????





cerita 3


Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.


Farid : Mengapa?


Siti : Saya dah bosan dengan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.


Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.


Siti : Erkkkkkk.... .... Benci .........



cerita 4

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!



cerita 5

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,

Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.

Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.

Kawan Tok Batin : ????????



cerita 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat ..



"Assalamualaikum "

" Walaikumsalam "

" Ni rumah encik Sameon ye?

" Ya saya"

" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "

" Buat susah saja encik ini! kenapa tak pos saja?"



cerita 7

Orang Asli Dan Polis

orang asli : selamat pagi tuan

polis : selamat pagi

polis : apa hal

orang asli : saya nak buat repot tuan

polis : fasal apa tu

orang asli : kawan saya di baham harimau

polis : pukul berapa

orang asli : dia tak pukul, terkam

polis : habis?

orang asli : tak habis, tinggal kepala



kisah 8

Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia bertanya:

" Doktor, lepas pakai cermin mata nanti,boleh ke saya membaca macam orang lain?"

"Dah tentu, " jawab doktor.

"Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki itu dengan riang.



kisah 9

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.

Shan : Kenapa menangis?

Amin : Saya datang untuk ujian darah.

Shan : Awak takut ke?

Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)

Amin : Eh, Kenapa pula awak menangis?

Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...



kisah 10

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untukmenghantar surat .. Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.

"Atok buat apa tu?".

"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.Cucunya bertanya lagi,

"Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?"



kisah 11

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepasmemeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilikberkenaan.

Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?

Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba-tiba diserang strok.Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yang ketiga disambar petir.

Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?

Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...



source: www.ukhwah.com

1 comment:

Muttaqinah Solehah said...

best2..
sonok bace...tapi takleh ketawa plak...takpe2..banyak ketawe nati kang banyak lalai n banyak dose
=)